شناسه خبر : 86463
شنبه 15 آبان 1400 , 14:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی از حماسه آفرینی ملت ایران در بزرگداشت ۱۳ آبان ۱۴۰۰

فرمانده سپاه: فجر اکبر نزدیک است!/تصاویر

سردارسلامی: «در صحنه بمانید. تا انتهای راه فاصله ای باقی نمانده است. فجر اکبر نزدیک است، باهم پیش می‌رویم!»...

فاش نیوز - یوم الله ۱۳ آبان با شعار "ایستادگی و مقاومت ملت غیور ایران، رمز افول سلطه آمریکا" روز پنجشنبه، ساعت 10 صبح، با حضور گسترده مردم، بویژه در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد.

  در آستانه روز ۱۳ آبان، انتشار خبر "دزدی دریایی کشتی نفتکش ایران توسط آمریکای جنایتکار و مقابله قدرتمندانه و غرورآفرین سپاه پاسداران در بازپس گیری و هدایت کشتی به سوی آب‌های ایران، بیش از پیش، میزان اقتدار و توان نظامی ایران اسلامی را به رخ کشورهای منطقه و حتی جهانیان کشاند.

 آنچه از اولین ساعت های طلوع آفتاب و ساعت های باقی مانده به شروع رسمی مراسم، مشاهده می شد، حضور اقشار مختلف مردم اعم از دانش آموز و دانشجو بود که خود را از هر سو به خیابان های منتهی به لانه جاسوسی سابق آمریکا رسانده بودند تا به همین بهانه با حضور خود در مراسم، مراتب سپاس و قدردانی خود را از این اقدام انقلابی سپاه  اعلام نمایند.

  ملت بصیر و آگاه ایران، مشعوف از این اقدام به موقع نیروهای سپاه بودند؛ خاصه که از ابتدا در کنار نهال انقلاب بوده و پای حفظ و حراست از آرمان های انقلاب و ولایت ایستاده‌اند، قطعا گفتنی های زیادی در این خصوص داشتند.  
ما نیز با دریای خروشان ملت، مسیر را قدم به قدم با آنان طی کردیم و در این میان حرف های برخاسته از عمق دلشان را  به گوش جان شنیدیم.

 هنوز تا شروع مراسم، زمان زیادی باقی بود؛ بنابراین با چندتن از این عزیزان گفت و گو کردیم. اما آنچه در اثنای گفت و گوها جالب توجه بود، "بصیرت انقلابی"و "نفی سازشکاری" است که در حرف های مخاطبین موج می زد.

 درست در مقابل لانه جاسوسی "غرفه های دانش آموزی و دانشجویی"، با پلاکاردها و دست نوشته ها و بعضا عروسک های دست ساز سردمداران آمریکای جنایتکار، به قدری به چشم می آمد که توجه هر عابر و عکاسی را به خود جلب می کرد.  
البته در طول مسیر و برای حفظ سلامتی راهپیمایان و پروتکل های بهداشتی، نیروهای امدادگر با تب‌سنج و توزیع ماسک، راهپیمایان را مددرسانی می کردند.

 خیابان عریض و طویل "طالقانی" با فاصله مناسب چیده شده بود تا در طول برنامه، کسی آزار نبیند. نیروهای بسیج دانش آموزی و دانشجویی، هلال احمر، نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج مردمی با هوشیاری و تیزبینی و البته ریزبینی امور را زیر نظر داشتند.

 کانتینر بزرگی نیز روبروی جایگاه، برای حضور خبرنگاران و عکاسان داخلی و خارجی مکتوب، تصویری و شنیداری که تعدادشان هم کم نبود تعبیه شده بود؛ اما حساسیت مراسم چنان بالا بود که حتی خبرنگاران و عکاسان با وجود همراه داشتن کارت شناسایی نیز از سوی انتظامات مورد کنترل قرار می گیرفتند.

 غرفه "انجمن اسلامی دانش آموزان شهر تهران" نیز با آدمک های دست‌ساز دیدنی از سردمداران استکبار جهانی، مخاطبین و عکاسان بسیاری را گرد خود جمع کرده بود.

در این میان فرصت یافتیم تا با معاونت این انجمن نیز گفت و گویی داشته باشیم.

 "فاطمه سادات مرادی" در توضیحات خود در خصوص این اقدام جالب و تاثیرگذار گفت: باتوجه به این نکته که 13 آبان، روز تاسیس انجمن اسلامی دانش آموزی است و در سال تنها یک روز را به عنوان روز دانش آموز و روز استکبار ستیزی داریم. این دانش آموزان که غالبا نخبگان فرهنگی نیز هستند، هرسال با توجه به موضوعات سیاسی روز، دست سازه هایی را آماده می کنند که علاوه بر شرکت در این پویش، شاهد یک جریان سازی انقلابی نیز هستیم.

 وی در خصوص اقدام انقلابی اخیر سپاه پاسداران مقابل دزدی دریایی آمریکا نیز به شکلی کوبنده می گوید: همچنان که رهبرمان فرمودند "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" پس از گذشت چهل سال، مصداق آن را هر ساله پررنگ تر و زیباتر مشاهده کرده ایم و این نفتکش هم مصداق همان فرمایش است. چنانچه مقام معظم رهبری هم فرمودند "بدون اینکه تیری شلیک شود، آمریکا سقوط خواهد کرد"، پس این هم یکی از همان مصداق ها و پیشگویی های بزرگان ماست و قطعا سپاه پاسداران هم همانند گذشته، زمانی با هدایت سردارانی همچون حاج قاسم سلیمانی ها، و امروز در کنار دیگر سرداران سپاه، در این چهل سال توانسته مدال افتخار و سربلندی را به سینه ایران اسلامی الصاق نماید.

کمی آن سو تر "نوشین نوری "، دختر دانشجویی است که با دوستان خود به راهپیمایی آمده است. داوطلبانه حاضر به گفت و گو می شود. او ضمن معرفی خود می گوید: من آمده ام تا ابتدا پیروزی قدرتمندانه سپاه پاسداران را به مقام معظم رهبری تبریک بگویم و بعد هم شعار "مرگ بر آمریکا" را بلندتر از همیشه فریاد بزنم.

 در کنار او "هانیه نیکایی" از انجمن اسلامی، دانش آموز منطقه 14 نیز مشت گره کرده اش را به نشانه خشم علیه آمریکای جنایتکار بلند می کند و می گوید: من به عنوان یک دانش آموز این اجازه را به آمریکا نمی دهم که بخواهد فکر پلیدی نسبت به کشورم در سر بپروراند و تنها پوزخندی برای او کافی است که کجای کار است و هیچ غلطی نمی تواند بکند.
شنیدن این حرف ها دل هر ایرانی را قرص تر می کند. در دل به این جوانان آفرین می گویم و خوشنودم که کشورم چنین فرزندان شجاع و آگاهی دارد.

 ساعت 10 صبح، مراسم با قرائت آیاتی از کلام حق توسط یکی از دانش آموزان، رسمیت یافت. سرود ملی جمهوری اسلامی در روز 13 آبان ماه و در روز استکبارستیزی، زمانی که با حس میهن دوستی آمیخته می شود، معنای بیشتری می یابد؛ طوری که حاضرین هم با پخش سرود همراهی می کنند.
خبر داغ و تاثیرگذار دزدی آمریکای جنایتکار و ضرب شست مجدد فرزندان سپاه، گویی موج نفرت تازه ای از آمریکای جهانخوار را در رگ های ایران تزریق کرده بود.

 "مسعود زارعی "مربی تیم ملی ووشو و کیک بوکسینگ جمهوری اسلامی و نماینده سبک آزاد هیئت های استان تهران نیز که با لباس رزمی به همراه شاگردانش، خود را به این راهپیمایی رسانده بودند، می گوید: ما طبق سنوات گذشته وظیفه خود دانسته ایم که در این روز تاریخ ساز در کنار ملت ایران حضور داشته باشیم و اینگونه حمایت جامعه ورزشی را از جمهوری اسلامی ایران اعلام می نماییم و این خبر را به گوش جهانیان می رسانیم که تحت هیچ شرایطی از آرمان های مقدس انقلاب دست نخواهیم کشید.

 وی که خود را با افتخار، شاگرد حاج قاسم سلیمانی می نامد و از آن دوران با افتخار نام می برد، اینگونه ادامه می دهد: از آنجایی که دوره ای از زندگیم را به عنوان یکی از سربازان حاج قاسم سلیمانی بودم و مدتی را در ارگان مقدس سپاه سپری کردم، درحال حاضر بسیاری از شاگردانم، هم در ارتش و هم در سپاه درحال خدمت هستند و افتخارم این است که توانسته ام خدمتی هرچند کوچک به جامعه نظامی کشورم بنمایم.

 این ورزشکار مطرح کشورمان درخصوص ضرب شست اخیر سپاه پاسداران نیز اعتقاد دارد: توانمندی های نظامی کشورمان بر تمام جهان به اثبات رسیده و اگر هر کشور و یا ابرقدرتی پایش را از گلیمش بیشتر دراز کند، با برخورد قاطع نیروهای مسلح کشورمان مواجه خواهد شد.

 تمامی پیام ها حکایت از ایستادگی ملت ایران در مقابل یاوه گویی ها و زیاده خواهی های استکبار جهانی دارد.

 "عباسلو" بانوی فرهنگی حاضر در این مراسم نیز با اشاره به دشمنی چهل ساله آمریکا با ایران می گوید: در این سال ها بارها و بارها شاهد دشمنی آمریکا نسبت به کشورمان بوده و هستیم و آخرین مورد، واقعه اخیر دزدی نفتکش ایرانی است که خود نشان دهنده آن است که هنوز از دست ایران عصبانی است که چرا پس از گذشت بیش از چهل سال، هنوز ملت ایران همچنان فریاد "مرگ بر آمریکا" سر می دهند و بر این شعار پایبندند. حرف پایانی او نیز یک دست مریزاد و خداقوت به سپاه پاسداران است.

 سوژه بعدی زن و شوهر نسبتا جوانی هستند که با در دست داشتن پلاکاردهایی، بر روی صندلی نشسته بودند و جمعیت را نظاره می کردند.

 "لیلا مختاریان" در پاسخ به سوالمان می گوید: آمریکا در چهل سال گذشته، هرآنچه در توان داشته بر علیه جمهوری اسلامی انجام داده. به اینجا آمده ایم تا اقتدار ایران اسلامی را به جهانیان نشان بدهیم و به جهانیان بفهمانیم مخالف استکبار و مخالف اشغالگری هستیم. از آنجایی که آمریکا قلدر است اما به قول رهبرمان دیگر زمان "بزن و در رو"  تمام شده، این اقدام سپاه پاسداران باعث اقتدار و امنیت کشور و ملت است. چرا که آمریکا جز فساد، خونریزی، قتل و تجاوز در کشورهای عراق و سوریه و افغانستان، هنر و ثمری نداشته است.

 از هر سو صدای رسای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر جنایتکار" به گوش می رسد. رزم نوازان، کوبنده تر حماسه می آفرینند و لانه جاسوسی، زیر پای مردان و زنان این سرزمین بر خود می لرزد.
مراسم با قرائت قطعنامه توسط حجت الاسلام والمسلمین رحیمی، مسوول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه می یابد که پایان هر بند قطعنامه با شعار کوبنده "الله اکبر، خامنه ای رهبر" ملت تایید می شود.

 بانو"حشمت ارجستانی" مادر بزرگوار و متدینی است که با داشتن سن وسالی بالاتر از جوانان، با پرچمی در دست، پشت سر راهپیمایان به شتاب در حرکت بود. برایم جالب بود که وقتی می خواهیم در گفت وگویمان شرکت کند، ابتدا کارت خبرنگاری ام را می خواهد! از درایت وهوشیاری که به خرج می دهد شگفت زده می شوم. کارتم را که نشانش می دهم خیالش آسوده می شود و می گوید: امروز آمده ام تا مخالفتم را با سیاست های غربی و آمریکایی اعلام نمایم.

 وی در ادامه با اشاره به اتفاق اخیر نیز می گوید: بهترین خبری بود که شنیدم و واقعا احساس غرور کردم. ابتدا به رهبر عزیزم و بعد هم تمام ملت ایران و تمام آزادگانی که در سراسر جهان برای مبارزه با آمریکا برخاسته اند، این اقدام را تبریک عرض می کنم.

 نکته پایانی این بانوی انقلابی وآگاه این بود که ما همواره پشتیبان جمهوری اسلامی هستیم؛ اما در کنار این، حدودا 8 سال دشمن، ما را از غنی سازی انرژی هسته ای دور نگه داشت و مسئولان نظام ما متاسفانه برجام را بدون مطالعه امضا کردند. امروز اگر قرار باشد که برجامی امضا شود، ابتدا باید راستی آزمایی صورت بگیرد. زیرا تاریخ نشان داده که آنها عهدشکن هستند. ابتدا آمریکا و اروپا غرامت خسارت 8ساله ما را پرداخت نمایند، تحریم ها به مدت 2 سال برداشته شود و بعد تازه آن موقع جمهوری اسلامی پای میز مذاکره با آنان بنشیند.

ادامه مراسم، با سخنان کوبنده و استکبارشکن سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ادامه یافت.
با حضور سردار در پشت تریبون، جمعیت به حمایت از سپاه و اقدام به موقع این نیرو، به پاس قدردانی، شعار "سردار پر صلابت، خدا نگهدار تو" و "خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست"حمایت همه جانبه خود را از نیروی قدرتمند سپاه  و ولایت فقیه اعلام کردند.
گرچه جای حاج قاسم سلیمانی در این مراسم بسیار خالی بود اما در طول سخنرانی، زینب سلیمانی به نمایندگی از خانواده معظم شهدا در کنار سردار سلامی حضور دارد.

 سردار حسین سلامی در ابتدای سخن، به سوابق تاریخی دشمنی آمریکا از ابتدای انقلاب تا به امروز پرداخته و در بخشی از سخنان خود با اشاره به ملت ایران گفت: ما به شما ملت ایران افتخار می کنیم که این چنین امام(ره) را در عرصه نبرد جهانی یاری نمودید. عمل و صبر شما باطل کننده سحر دشمنان بود. اما این پایان راه نیست. جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال جنگ نیست اما برای دفاع از منافع خود مصمم است و فرزندان این ملت در مقابل هر قدرتی که بخواهد به منافع آنها آسیبی بزند، جوانمردانه، مومنانه، شجاعانه و باصلابت می ایستد. قدرت دشمن به تدریج فروکش کرد، زوال فرا رسید، به تعبیر یک ژنرال آمریکایی و رییس موسسه بروکلین آمریکا "نیروهای آمریکایی، برای برنده شدن در خاورمیانه و غرب آسیا نیستند. آنها فقط به دنبال به هم ریختن اوضاع است. این همه هیبت آمریکاست که می بینید.

 سپس سردار سلامی با اشاره به عمل و تناقض گویی های آمریکا نیز گفت: آمریکایی ها از مبارزه با تروریسم سخن می گویند اما فرمانده ما را ترور می کنند. آمریکایی ها سرتاسر تناقض هستند. آنها از امنیت سخن می گویند اما همه جهان را ناامن می کنند. از مقابله با سلاح های کشتارجمعی سخن می گویند اما خود هزاران کلاهک هسته ای در اختیار دارند که در تاریخ خود از آنها استفاده کرده است. از رژیم هایی حمایت می کنند که دارای سلاح هسته ای هستند. آنها از مردم سخن می گویند در حالی که دارو و غذا را به روی مردمان جهان بسته اند. جمهوری اسلامی ایران در تحریم شکوفا شد. به لطف خدا آنها که ایران را تحریم کردند، خود در بحران عمیق اقتصادی فرو می روند.

 سردار سلامی همچنین با اشاره به اتفاق اخیر اعلام کرد: آمریکایی‌ها در صحنه هایی، از تروریست ها و در صحنه هایی دیگر، از سارقان بین المللی نفت حمایت می کنند. آمریکا تلاش کرد نفت ایران را به سرقت ببرد. ما بر اساس سناریوی دقیق تشخیص دادیم که اگر این کشتی را تصرف کنیم، آنها مداخله می کنند و این اتفاق پیش بینی شده بود. شما گام های محکم فرزندانتان را وقتی بر بالگرد سوار می‌شدند، مشاهده کردید. آنها تکثیرشده‌ های روح بلند حاج قاسم سلیمانی بودند. همه آنها با همان عشق و شوق سردار دل ها، برای دفاع از منافع ملت به میدان رفتند.

 فرمانده کل سپاه پاسداران همچنین اضافه کرد: آمریکایی ها در حمایت از غاصبان نفت به صحنه آمدند ولی شما آرامش، وقار، صلابت و طمانینه را دقیقاً  از صفحات تلویزیون در قامت و شاکله فرزندانتان دیدید.

 سردار سلامی در پایان با اشاره به رشادت های سربازان تاکید کرد: تا زمانی که ملت ایران در کنار نایب امام زمان (عج) ایستاده است، هیچ آسیبی به این کشور نمی رسد. این گفته امام(ره) است. ما مصمم هستیم از منافع، استقلال، کرامت و عزت ملت ایران تا آخرین قطره خون دفاع کنیم. این لباس، لباس فداکاری و قربانی شدن در راه آرزوهای عظیم این ملت بزرگ است.
بشارت فرمانده کل سپاه به ملت ایران نیز این بود که «در صحنه بمانید. تا انتهای راه فاصله ای باقی نمانده است. فجر اکبر نزدیک است، باهم پیش می‌رویم!»

گفتنی است این گزارش تنها گوشه ای از این مراسم باشکوه بود که به تصویر کشیده شد.

گزارش و عکس: صنوبرمحمدی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi